петък, 7 март 2014 г.

Кръстю Лафазанов и Татяна Лолова с „ПортретиТЕ” си




Художникът Иван Газдов

показва своята визия за актьорите


 

Кръстю Лафазанов и Татяна Лолова  с „ПортретиТЕ” си
от худ. Иван Газдов / Artist © IVAN GAZDOV, Bulgaria




За „ПортретиТЕ”

От слънчевата чаша
с искрящи слънчеви звездички
отпих разклатена вода.
До капка на ръба
замряха напудрени
крилца на пеперуда.
Пи и тя.
(
Из стих посветен на актрисата Татяна Лолова и негов автор е Иван Газдов.)


Иван Газдов споделя:

 „ПортретиТЕ” на Актрисата и Актьора са израз на възторга ми пред гения на артистите. Музите ми са Татяна Лолова, Кръстю Лафазанов.

"ПортретиТЕ" не са нито шарж, нито карикатура, а знаци, излъчващи неповторимия дух на двамата артисти. Нарисувал съм  ръката на Таня сребърна като на икона. А главата на Кръстю като светнал динен фенер, огряващ всичко наоколо, както го прави той с блестящата си усмивка. Имам и три стихотворения, посветени на артистичните ми герои в моята книга „BESTсмислици”. 

Повод за книгата и за портретите е възхищението ми от моите приятели. Тези портрети изразяват духа и артистичността на лицата. Артистите участват с телата си. А аз тук изваждам духа, душевността, не физическата същност. Аз не съм портретист, рисувал съм много малко портрети. Тези творби съм ги мислил дълго време. Както дълго време не успявах да нарисувам портрет на майка си и изведнъж се получи. Така и с тези портрети – нещо блесна и станаха.

Не мога да назова музикален еквивалент на "ПортретиТЕ", но се сещам за нюорлийнския джаз, завладяващ с “лекотата, магията и особената си човещина”.


Графикатурата концентрира възприятието. Все едно, че под обувката на туриста се намира целият негов маршрут. (проф. Иван Газдов) 

--------------------------
 * Проф.Газдов е основоположник на авторския плакат у нас. Бил е ректор на Националната художествена Академия. Сега е шеф на катедра “Плакат и визуални комуникации”, обичан и ценен преподавател.

                                                                                 §

Няма коментари:

Публикуване на коментар